سه شنبه 01 آذر 1401 - 10:14:06

روش های به پایه 10 رساندن دکلره مو


روش های به پایه 10 رساندن دکلره مو

چگونه مو های خود را بدون آسیب به پایه 10 برسانیم؟


آموزش روشن کردن مو

 

 

 

لیست آیتم هایی که در این مقاله خواهید خواند:

شوک اکسیژنه در دکلره مو چیست؟
آموزش کامل به پایه 10 رساندن دکلره موها
به پایه 10 رساندن دکلره موهای مشکی
حجم اکسیدان برای به پایه 10 رساندن دکلره مو
دکلره مو روشی موثر اما تهاجمی
آیا سفید شدن طبیعی موها امکان پذیر است؟
آموزش به پایه رساندن دکلره مو در خانه
روش های مراقبت از مو پس از دکلره کردن

 

 


اگر با مفهوم پایه دکلره آشنایی داشته باشید میدانید که برای رنگ موهای روشن اعم از بلوند روشن، بلوند پلاتینه و بیشتر رنگ های فانتزی نیاز است که مو را به پایه دکلره 10 برسانیم به این معنی که پیگمنت های تیره مو را از بین ببریم و مو را سفید کنیم تا رنگ جدید به راحتی نشستن رنگ روی بوم سفید روی موها قرار گیرد. برای آموختن تکنیک های رساندن مو به پایه دکلره 10 این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.
 


باید این نکته را مد نظر داشته باشید که دکلره کردن مو کار آسانی نیست و اگر این کار تحت نظر متخصص اینکار انجام نشود میتواند آسیب های جبران ناپذیری به موها وارد کند. با وجود اینکه بسیاری از افراد روش دکلره کردن مو را بلدند اما در رساندن مو به پایه دکلره 10 مشکل دارند. یکی از بهترین روش های رساندن مو به پایه 10 بدون آسیب "شوک اکسیژنه" است.
 


شوک اکسیژنه در دکلره مو چیست؟

 

شوک اکسیژنه


باید به این نکته توجه کنید که موی تیره را نمیتوان با یک مرحله دکلره به پایه 10 رساند و برای اینکه به پایه 10 برسیم باید مو 2 بار و در برخی موارد تا 3 مرحله شارژ شود به این معنی که دکلره مو تکرار شود.


انجام اینکار به این ترتیب است که در یک نوبت مو را به پایه 4 میرسانیم، در شارژ بعدی به پایه ده و در نهایت به پایه 10 میرسم.


برای آغاز کار باید پودر دکلره را با اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید البته این درصد با توجه به جنس و ضخامت و نوع مو میتواند تا 12 درصد هم برسد.
توصیه من این است که اگر از اکسیدان 9 درصد در دکلره  مش هایتان استفاده نمایید ممکن است که کمی کار طولانی شود و زمان بیشتری ببرد اما نتیجه کار بسیار رضایتبخش و بدون آسیب دیدگی خواهد بود.

برخی مو ها اصولا راحت تر از سایر مو ها رنگ میگیرند که میتوانید در چنین مواقعی از تکنیک شوک اکسیژنه برای روشن کردن مو و رساند ن آن به پایه 10 استفاده کنید

اکسیدان 12 درصد و یا اکسیدان 3 که 40 حجمی میباشد را میتوان در رنگهای دو مرحله ای و روشن کردن مو بدون دکلره و همینطور در ترکیب با رنگهای کنتراست و یا هایلایت با رنگ و همینطور دکاپاژ موهای تیره استفاده نمود.

اگر برای روشن کردن مو از اکسیدان 12 درصد استفاده کردید برای شارژ مجدد، باید از اکسیدان شماره 2 و پودر دکلره آبی رنگ استفاده کنید.

 


برای اجرای تکنیک شوک اکسیژنه در هنگام دکلره مو ها مراحل زیر را دنبال کنید

درمرحله اول که پودر را گذاشتید با اکسیدان 9 درصد حدودا به پایه میرسد
بعد از این مرحله  با آب سرد با آب پاش به مو شوک بدهید تا پیگمنت زردی داخل مو که به سطح مو آمده است ولی از فلس مو خارج نشده بالاتربیاید و از مو خارج شود.
پس از شستن دکلره با آب سرد و جدا کردن پیگمنت های زردی دوباره مو را به مواد میگیرید
  تقریبا 5 تا 10 دقیقه مکث به پایه 10 میرسید

در این مرحله میتوانید از رنگساژ استفاده کنید.

 

 

آموزش کامل به پایه 10 رساندن دکلره مو ها

برای تغییر رنگ مو از تیره به روشن، بهترین، سریع ترین و موثرترین راهکار استفاده از پودر دکلره مو است. اما این روش باید با احتیاط خاصی انجام شود تا به مو آسیب نرسد. تغییر اساسی رنگ مو به لطف پودر دکلره مو به همراه اکسیدان مناسب انجام می شود. این عمل منجر به باز شدن کوتیکول های مو شده و رنگدانه ها را از بین می برد.
اخیرا رنگ موی پایه 10 یا اصطلاحا رنگ مو یخچالی بسیار ترند شده است. البته که برای انجام این کار پیشنهاد ما به شما این است به سالن های زیبایی و نزد متخصصین باتجربه رنگ و مش مراجعه کنید تا میزان آسیب به موهایتان به حداقل برسد. معمولا سفید کردن یا به پایه 10 رساندن موهای سالم و نچرال بهتر انجام می شود؛ اما انجام این کار روی موهای از قبل رنگ شده نیز امکان پذیر است. با این تفاوت که برای رنگ موی جدید که انتخاب کرده اید باید به رنگ قبلی خود توجه داشته باشید.

 

آموزش به پایه رساندن موها

 


تغییر روی موهای طبیعی و نچرال به راحتی امکان پذیر است؛ اما در مورد تغییر رنگ موی قبلی این گونه نیست. باید مراقبت باشید که رنگ موی جدید با رنگ موی قبلی شما در یک پایه و تناژ باشد. در غیر این صورت باید ابتدا رنگ موی قبلی خود را ریموو یا اصطلاحا دکوپاژ کنید و سپس نسبت به انجام رنگ موی جدید اقدام نمایید.
در هر صورت، اگر تمایل دارید از یک رنگ موی پر زرق و برق استفاده کنید، سفید کردن موها و به پایه رساندن آن این امکان را برای شما میسر خواهد کرد. شما می توانید برای کاهش آسیب های وارده از اکسیدان و رنگ موهای گیاهی استفاده کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب رساندن بیش از حد به موها، دکلره مو را روی موهای سالم انجام دهید. سفید کردن مو روی موهایی از قبل دکلره مو شده اند نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که احتمال شکنندگی یا کات شدن موها افزایش می یابد.
بدیهی است که هر چه موهای شما کوتاه تر باشد، سفید شدن مو یا به پایه 10 رسیدن آن زودتر انجام می شود. مزیت استفاده از دکلره مو برای به پایه رساندن موها این است که شما می توانید با کمک آن هر گونه رنگ مو را امتحان کنید و از نتیجه کار راضی باشید. اگر فرآیند به پایه رساندن مو را به طور صحیح انجام دهید، نتیجه کار موهایی خوش رنگ و براق است که هیچ گونه ردی از تناژ قرمزی، زردی و نارنجی در آن مشاهده نمی شود.

 


به پایه 10 رساندن دکلره مو های مشکی

اگر موهای شما مشکی پرکلاغی است، سفید شدن موها ایده خوبی برای شما نخواهد بود. چرا که موهای خیلی تیره و مشکی اغلب بسیار ضخیم هستند و برای روشن شدن ساخته نشده اند. در نتیجه فرآیند روشن شدن موها بسیار زمان بر خواهد بود. علاوه بر این، رنگ موی خیلی روشن با سایر ویژگی های ظاهری شما مانند رنگ ابروها، رنگ چشم و رنگ پوست سازگاری ندارند و غیر طبیعی به نظر می رسند. به طور کلی، افراد با هر رنگ موی طبیعی، بهتر است موهای خود را تنها 5 پایه روشن تر کنند تا میزان آسیب به آن بسیار کاهش یابد.

 

حجماکسیدان برای به پایه 10 رساندن دکلره مو ها

برای جلوگیری از آسیب رساندن بیش از حد به موها، مراقب باشید موها را بیش از حد سفید نکنید. بسته به رنگ اصلی که قصد دارید به کار ببرید، میزان حجم یا ولوم اکسیدان نیز حائز اهمیت است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اکسیدان با حجم 20 درصد

برای موهای روشن یا موهایی که از قبل سفید شده اند کاربرد دارد.

اکسیدان با حجم 30 درصد

حجم متوسط معمولا برای موهای قهوه ای و طبیعی کاربرد دارد که در مرحله اول تغییر رنگ در حالی که هنوز حاوی رنگدانه است، استفاده می شود.

اکسیدان با حجم 40 درصد

برای موهایی که به طور طبیعی تیره هستند کاربرد دارد.

 

حجم اکسیدان برای دکلره کردن موها چقدر باید باشد؟


دکلره کردن مو روشی موثر اما تهاجمی

برای روشن شدن موها، استفاده از دکلره مو همچنان موثرترین روش است که بهترین نتیجه را می دهد. با این حال باید توجه داشته باشید که این امر منجر به تضعیف مو، خشک و شکننده شدن آن خواهد شد. این آسیب ها اجتناب ناپذیر هستند و افرادی که قصد دکلره موهایشان را دارند باید خود را آماده این عوارض کنند. یکی دیگر از نکاتی که باید به عنوان هشدار استفاده از مواد دکلره مو مد نظر داشته باشید، آلرژی هایی است که احتمال دارد در پوست سر ایجاد شود. اگر پوست سر شما مستعد سوزش و خارش حین رنگ آمیزی است، سعی کنید از سایر روش های موادگذاری استفاده نمایید.
روش دکلره کردن به دلیل قدرت بالایی که دارد، قطعا به زنان باردار توصیه نمی شود. مواد دکلره مو دارای بوی بسیار قوی نیز می باشد که ممکن است به جنین شما آسیب برساند. اگر در زمان بارداری قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، از دکلره کردن بپرهیزید و حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
شما می توانید رنگ کردن مو را هر چند وقت یک بار انجام دهید؛ اما سعی کنید این کار را خیلی منظم انجام ندهید. به خصوص اینکه دکلره کردن مو برگشت ناپذیر است؛ یعنی اگر می خواهید به رنگ موی طبیعی خود باز گردید، باید منتظر رشد مجدد موهای خود باشد و آن را از انتها کم کم کوتاه کنید.

 


آیا سفید شدن طبیعی موها امکان پذیر است؟

اگر می خواهید هیچ گونه آسیبی متوجه موهایتان نشود، می توان به جای مواد دکلره مو، رنگ موها  اکسیدان های شیمایی از مواد طبیعی استفاده کنید. البته باید همین جا به شما بگوییم که با استفاده از مواد طبیعی نباید انتظار سفید شدن موها را داشته باشید. استفاده از مواد طبیعی مانند آب لیمو ترش طبیعی و بابونه ممکن است چند درجه موهای شما را روشن کند. اما هیچ گاه به پایه 10 نخواهند رساند.
سفید شدن مو به معنای از بین بردن رنگدانه های موجود در موی سر است که این امر جز با دکلره کردن پدید نخواهد آمد.

 

آموزش به پایه 10 دکلره رساندن موها در خانه

 


آموزش به پایه رساندن مو در خانه

برای اینکه خودتان در منزل موها را به پایه 10 دکلره برسانید، توصیه می کنیم روش زیر را در پیش بگیرید تا میزان آسیب به موها به حداقل برسد.
توجه داشته باشید که مواد دکلره را باید از قسمت پشت سر روی موها قرار دهید. همچنین باید مواد گذاری را از قسمت ساقه مو انجام داده و به سمت ریشه پیش بروید. دلیل این امر آن است که ساقه موها به نسبت ریشه دیرتر رنگ پذیری خواهد داشت. ریشه موها به دلیل مجاورت با مغز سر گرم تر است و زودتر رنگ را باز می کند.
پس از این که مواد دکلره را روی موها قرار دادید، پس از 5 دقیقه آن را چک کنید. اگر دیدید هیچ تاثیری ندارد و مو کوچک ترین تغییری نکرده است، فورا آن را بشویید تا از روی موها برداشته شود. این کار جدا از این که به موهای شما آسیب می رساند، نگه داشتن آن نیز بی فایده خواهد بود. اکثر مواد دکلره پس از گذشت چند دقیقه تاثیر خود را نشان می دهند و رو به باز کردن پیگمنت های رنگ موی طبیعی می روند. اگر پس از گذشت 5 دقیقه هیچ علائمی از باز شدن رنگ مو وجود نداشته باشد، بدین معنی است که مواد دکلره شما مرغوب نیست.
همیشه اول مواد دکلره را از ساقه تا یک سانت مانده به ریشه استفاده کنید. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه با توجه به رنگ پذیری موها، قیمت ریشه را رنگ کنید تا پایه دکلره شما کاملا یکدست باشد. مرز بین مواد را خوب با قلمو مخصوص فید کنید. پس از گذشت 20 دقیقه از موادگذاری، موها را تست کنید. مراقب باشید مواد دکلره بیش از حد روی موها نماند تا باعث سوختگی و آسیب به آن نشود. پس از این که موها کاملا رنگدانه های خود را از دست دادند، آبکشی کرده و با شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

 

روش های مراقبت از مو پس از دکلره کردن

برای تسکین و تغذیه موها پس از دکلره کردن، توصیه می کنیم از ماسک مغذی کننده مخصوص موهای دکلره شده استفاده کنید. این ماسک را روی قسمت ساقه موها خوب ماساژ دهید و یک کلاه مخصوص رنگ و مش روی سر قرار دهید. توصیه می کنیم این ماسک را بگذارید یک شب تا صبح روی موها بماند و سپس آبکشی کنید. پس از این که موها را کاملا آبکشی کردید و مطمئن شدید که هیچ موادی روی آن باقی نمانده، آن را خشک کرده و رنگ موی مورد نظر را روی موها قرار دهید.
برای اینکه از زردی پس از دکلره مو جلوگیری کرده باشید، کمی از محصولات ضد زردی استفاده کنید. شستشو با شامپو بنفش نیز ایده خوبی برای پیشگیری از زرد شدن موها پس از دکلره کردن است. رنگ کردن موها باعث ایجاد یک درخشش و جذابیت خاص روی موهای پایه 10 دکلره می شود. استفاده از واریاسیون نقره ای برای بلوند پایه سرد و استفاده از واریاسیون طلایی برای بلوند پایه گرم نیز کمک بسیاری به شما در داشتن یک رنگ موی جذاب و خاص خواهد کرد.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 07 شهریور 1397 - 14:45:41
بله من هم سوالم همین بود بعد که اسپری اب روی مو تموم شد مواد بگیریم دوباره شارژ کنیم که به پایه 10برسه؟
یکشنبه 21 مرداد 1397 - 10:23:30
ببخشیدوقتی آب رااسپری میکنیم روی موباییدموادروازموبگیریم بعددوباره براشارژموادبزاریم؟؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: