سه شنبه 29 مهر 1399 - 19:54:06

کاور کردن جوش و اسکار با آرایش

 

 

آموزش مرحله به مرحله پوشاندن جای جوش و آکنه با آرایش

چگونه با میکاپ جوش و زخم های روی صورت را کاور کنیم؟

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

هیدراته کردن پوست قبل از کاور کردن جوش و اسکار

استفاده از تصحیح کننده رنگ جهت کاور کردن جوش و اسکار

استفاده از کانسیلر به رنگ طبیعی پوست برای کاور کردن جوش و اسکار

کرم پودر مناسب برای کاور کردن جوش و اسکار

استفاده از کانتور صورت برای کاور کردن جوش و اسکار با آرایش

 

 

بسیاری از افراد روی پوست صورت خود مشکلاتی از قبیل جوش، جای جوش و آکنه، اسکار، چین و چروک و ... دارند و همواره در تلاش برای برطرف کردن یا پوشاندن آنها هستند. در این آیتم از سایت رژلب قصد داریم آموزش کاور کردن جوش و اسکار با آرایش را خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهیم.


هیدراته کردن پوست قبل از کاور کردن جوش و اسکار


قبل از کاور کردن جوش و اسکار باید از یک محصول آبرسان یا پرایمر مرطوب کننده پوست استفاده کنید. در این آیتم از پرایمر رطوبت رسان لورا مرسیه استفاده شده است. مقداری از این محصول را روی پوست قرار دهید و با انگشت کمی ماساژ دهید و صبر کنید تا جذب پوست شود.


استفاده از تصحیح کننده رنگ جهت کاور کردن جوش و اسکار


در مرحله بعد باید از یک تصحیح کننده رنگ سبز برای پوشش جای جوش و آکنه که به رنگ قرمز هستند، استفاده کنید. همان طور که احتمالا می دانید، اصول و قاعده استفاده از انواع تصحیح کننده رنگ بر طبق چرخه رنگ می باشد. یعنی اگر قصد پوشاندن نواحی ملتهب و جوش های قرمز رنگ پوست را دارید، باید از کانسیلر تصحیح کننده سبز رنگ بهره ببرید.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 


مقداری کانسیلر را فقط روی نواحی قرمز رنگ قرار دهید و با انگشت خوب فید کنید. اگر از کانسیلر تصحیح کننده رنگ در این مرحله استفاده نکنید، پوست شما پس از مصرف کرم پودر و فوندیشن، خاکستری به نظر می رسد. تصحیح کننده ها به دلیل پوشش قوی که دارند، بهتر است تنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرند. به این معنی که برای انجام آرایش روزانه نیازی به استفاده از کانسیلر تصحیح کننده رنگ نیست. پس بهتر است برای این که از شر جوش ها و آکنه های ملتهب خود خلاص شوید، به پزشک متخصص پوست و زیبایی مراجعه و مشکلات پوستی خود را درمان کنید.


استفاده از کانسیلر به رنگ طبیعی پوست برای کاور کردن جوش و اسکار


در مرحله بعد باید از یک کانسیلر به رنگ طبیعی برای کاور کردن کانسیلر تصحیح کننده رنگ استفاده کنید. در انتخاب کانسیلر دقت کنید که بهترین نوع متناسب با نوع پوست خود را انتخاب نمایید. اغلب افرادی که پوست آنها مستعد جوش و آکنه است، از نوع چرب می باشد. بنابراین بهتر است کانسیلری را انتخاب کنید که ترشح چربی پوست را کنترل کند. همچنین در تهیه آن از مرطوب کننده نیز استفاده شده باشد تا پوست شما رطوبت و آبرسانی شود. یک کانسیلر خوب باید بافت سبک و نرمی داشته باشد تا مانع از بسته شدن منافذ باز پوستی شود و از بروز جوش و آکنه بیشتر جلوگیری کند. همچنین رنگ آن باید متناسب با تناژ پوستی شما انتخاب شده باشد تا جلوه کاملا طبیعی داشته باشد.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 


کانسیلر به رنگ طبیعی پوست را روی تصحیح کننده رنگ بزنید و از یک براش برای فید کردن آن استفاده کنید. اگر مرحله انتخاب رنگ کانسیلر را به درستی انجام داده باشید، خواهید دید که تمامی جای جوش و آکنه شما و همچنین کانسیلر تصحیح کننده رنگ به خوبی پوشش داده شده اند و آثاری از هیچ کدام باقی نمانده است.


کرم پودر مناسب برای کاور کردن جوش و اسکار


برای کاور کردن جوش و اسکار بهتر است از یک کرم پودر با پوشش دهی متوسط تا بالا استفاده کنید. تا این قسمت مراحل آموزش کاور کردن جوش و اسکار، نحوه برطرف کردن قرمزی و التهاب پوست را به شما ارائه دادیم. اما پوشش جای جوش و اسکار که معمولا دارای برآمدگی یا فرورفتگی روی پوست است نیز جای بحث دارد. به همین دلیل باید از یک کرم پودر یا فوندیشن با درجه پوشش دهی بالا استفاده شود. علاوه بر این، نوع کرم پودر شما باید مات باشد. چرا که استفاده از فوندیشن براق ممکن است جای جوش و سایر مشکلات پوستی را بیشتر نمایان کند.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش


یکی از بهترین گزینه ها برای کاور کردن جوش و اسکار با آرایش، استفاده از کرم پودر برند میبلین است. ما در این آیتم از ترکیب دو فوندیشن mountain poreless میبلین و همچنین the super stay full coverage از برند میبلین استفاده کردیم. می توانید روی یک پالت مخصوص این دو محصول را به میزان دلخواه ترکیب کنید و با براش روی صورت بزنید. براش را با ضربات آهسته روی پوست بزنید و از حرکات دورانی اجتناب کنید. مقداری از کرم پودر را روی گردن خود نیز بزنید تا رنگ پوست صورت و گردن هماهنگی داشته باشد.


پس از این که با استفاده از کرم پودر کل نواحی پوست را پوشش دادید، از کانسیلر روشن تر برای دور چشم و روی تیغه بینی استفاده کنید. توجه داشته باشید که کانسیلر دور چشم نیز باید با توجه به تناژ پوستی انتخاب شود. میزان روشنی کانسیلر به نسبت کرم پودر نیز باید تنها یک درجه باشد. استفاده از کانسیلر خیلی روشن باعث مصنوعی به نظر رسیدن میکاپ شما می شود. از بیوتی بلندر برای فید کردن کانسیلر دور چشم استفاده کنید.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش


استفاده از کانتور صورت برای کاور کردن جوش و اسکار با آرایش


در مرحله بعد باید از تکنیک های کانتورینگ صورت استفاده کنید. به این صورت که یک فوندیشن تیره تر را انتخاب کرده و یک خط کوچک روی استخوان گونه، بالای پیشانی و زیر چانه و غبغب بکشید. سپس با استفاده از براش این خطوط را فید کنید. در صورت تمایل می توانید از کانتورینگ در اطراف تیغه های بینی نیز استفاده کنید.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 


پس از این که تکنیک های کانتورینگ صورت را پیاده سازی کردید، از پودر فیکس برای افزایش ماندگاری میکاپ خود استفاده کنید. در این آیتم از پودر فیکس برند توفیسد استفاده شده است؛ اما شما می توانید از هر برند مورد دلخواه خود نیز استفاده کنید. یک براش نرم را آغشته به پودر فیکس کنید و با ضربات آهسته روی پوست صورت بزنید.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش


در مرحله بعد از پودر برنزینگ استفاده می کنیم. استفاده از پودر برنزینگ باعث می شود رنگ پوست شما متعادل تر به نظر برسد. براش نرم را آغشته به پودر برنزه کرده و با حرکات رفت و برگشتی روی گونه ها می زنیم. سپس از رژگونه متناسب با رنگ پوست و رنگ میکاپ خود استفاده می کنیم. دقیقا مانند پودر برنزه، براش را آغشته به رژگونه کرده با حرکات رفت و برگشتی آهسته روی گونه ها می کشیم.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 


به عنوان آخرین مرحله از کاور کردن جوش و اسکار با آرایش از یک اسپری فیکساتور مرغوب برای تثبیت میکاپ خود استفاده می کنیم. اسپری فیکساتور را به فاصله 50 سانتی متری از صورت خود بگیرید و چند پاف بزنید. کمی صبر کنید تا محصول روی پوست تان خشک شود. سپس برای جذاب تر شدن آرایش صورت خود از مقداری هایلایتر پودری در ناحیه بالای استخوان گونه، روی استخوان بینی، روی چانه و روی پیشانی به کار ببرید.

 

کاور کردن جای جوش و اسکار با آرایش

 


سایر مراحل آرایش چشم، لب و ابرو را نیز می توانید به دلخواه خود انجام دهید. آموزش کاور کردن جوش و اسکار با آرایش در همین جا به اتمام می رسد. اگر پوست شما هم دچار جوش و آکنه می شود، این آموزش ها را در منزل انجام دهید و نتیجه را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید. از این که وب سایت رژلب را دنبال می کنید بسیار سپاسگزاریم.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (6)

khoob bood
خسته نباشید
تشکر
سه شنبه 06 آبان 1399 - 12:25:18
ممنون از نظرت فاطیمای عزیز
دوشنبه 05 آبان 1399 - 20:01:49
متشکر
دوشنبه 05 آبان 1399 - 20:01:44
عالی بود مطلبتون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: