شنبه 28 دی 1398 - 12:05:15

کاربرد پودر تالک و میکا در لوازم آرایشی

 

پودر تالک چیست و چه کاربردی دارد؟

میکا چیست و چه کاربردی در تولید لوازم آرایشی دارد؟

 

پودر تالک گریماس و کاربردهای آن در ساخت لوازم آرایشی

 


زمانی که صحبت از لوازم آرایشی می شود، کیفیت در اولویت قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید که در یک میهمانی زیباتر از همیشه بدرخشید، باید به دنبال لوازم آرایش خوب، مانند کرم پودری که صورت شما را به خوبی پوشش دهد و در عین حال سالم و با کیفیت باشد، باشید. تولید لوازم آرایشی با کیفیت نیاز به مواد اولیه با کیفیت دارد.
پودر تالک، از ماده معدنی طبیعی تالک، که نرم‌ترین ماده معدنی شناخته شده است ساخته شده. پودر تالک  گرد سفید و نرمی است که به عنوان یک پودر، رطوبت را به خوبی جذب و به کاهش اصطحکاک کمک می کند. باعث می شود پوست خشک شود و همچنین به پیشگیری از تحریک پوست کمک میکند. این محصول به طور گسترده ای در کاغذسازی ، صنایع سرامیک، تولید روغن سر، تولید مواد چرب و روان کننده، صنایع غذائی، لوازم بهداشتی - آرایشی مثل پودرهای ارایشی و کرم ها، تولید پودر نوزاد، کاربردهای داروئی و نیز تعدادی از محصولات مصرفی دیگر استفاده می شود.
تالک به خانواده ی مواد معدنی تعلق دارد و از ترکیبی به نام سیلیکات منیزیم به دست می آید. دو نوع تالک وجود دارد: تالک طبیعی که به طور مستقیم از لایه ها و رسوب های موجود در طبیعت برداشت می شود. این نوع طبیعی ممکن است حاوی بازمانده های مواد معدنی دیگر مانند آمیانت باشد که خطرناک است. نوع دیگر تالک  به دست انسان است خالص سازی شده و کاملا بی خطر است.


نقش پودر تالک در لوازم آرایشی چیست؟

 

مواد آرایشی حاوی رنگدانه‌های غنی هستند که استفاده مستقیم از آن تقریبا غیرممکن است پس ما به نوعی پودر رقیق کننده نیاز داریم و پودر تالک رقیق کننده رنگدانه‌ها است و حتی برترین برندها در گران‌ترین محصولات خود نیز آن را به کار می‌برند.
نکته ی حائز اهمیت این است که پودر تالکی که در مواد آرایشی استفاده می‌شود باید در خالص‌ترین نوع خود باشد تا کیفیت محصول را بالا ببرد زیرا تالک از معادن مختلفی در جهان استخراج می‌شود و در فرآیند استخراج مواد دیگری با آن ترکیب می‌شود که کیفیت محصول را پایین می‌آورد.
با تحقیقات متعددی که در چندین دهه صورت گرفته است شواهدی بر مضر بودن و سرطان زا بودن تالک کشف نشده است و گفته می‌شود مواردی که از سرطان در ارتباط با تالک گزارش شده است مرتبط با تالک آزبستی بوده است پس تالک معدنی هیچ زیانی ندارد و شما می‌توانید مواد آرایشی حاوی تالک را با خیال آسوده استفاده کنید.

 

کاربرد پودر تالک و میکا

 

میکا چیست؟


امروزه برندهای مختلف ارایشی ، مثل گریماس هلند ماده جدیدی به نام میکا با دانه‌های بسیار ریز را به جای پودر تالک به کار میبرند، این ماده بافتی شبیه به تالک دارد اما با مالیده شدن بافت آن کاملا شکسته می‌شود و اثر گچی تالک را ندارد. این ماده قبلا نیز در ساخت مواد آرایشی اکلیلی و براق مثل سایه و رژ لب به کار می‌رفت و اکنون با استفاده از آن در کرم‌پودرها و محصولات دیگر، پودر کاملا روی صورت محو می‌شوند و فقط رنگ آن باقی می‌ماند در نتیجه بافتی سبک‌تر دارند. البته در این تغییر بحث ایمنی و سلامت مطرح نبوده است و صرفا کیفیت محصول مد نظر بوده است.
جلای مرواریدی پودر میکا آنرا به محتوایی با اهمیت در رژ گونه، خط چشم ها ، سایه های چشم، کرم پودر ، براق کننده های مو و بدن، رژلب، برق لب، سرمه و لاک ناخن مبدل می گرداند. اگر پوست صورت تان سالم است و می خواهید آن را روشن و براق کنید، میکا یکی از بهترین موادی است که طبیعت برایتان فراهم کرده است.


اگر یک محصول آرایشی درخشندگی داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد از میکا در ساخت آن استفاده شده است. از میکا در تولید محصولات مراقبت از پوست که تاثیر درخشان کنندگی دارند هم استفاده می شود؛ محصولاتی مثل سفید کننده ها و درخشان کننده هاو پرلایت ها و پرل آیشدوهای گریماس هلند. مهمترین مزیت میکا قابلیت ایجاد حالت درخشندگی طبیعی است چون می توان آن را به شکل یک پودر نرم درآورد. میکا بخاطر طبیعی بودن یکی از محبوب ترین ترکیبات بین برندهای آرایشی و بهداشتی ارگانیک و طبیعی است. مزیت دیگر میکا امکان استفاده از آن روی انواع پوست فاقد عوارض جانبی است.


با توجه به مطالب گفته شده میتوان ادعا داشت: کیفیت منحصر بفرد، کاربرد گسترده، مواد اولیه درجه یک و قیمت مناسب محصولات آرایشی گریماس هلند، این برند را تبدیل به یکی از محبوب ترین برندها ساخته است. این برند در دل آرایشگران و آموزشگاه داران حرفه ای نیز جای خود را باز کرده است زیرا با اطمینان از سلامت محور بودن این محصولات با به کارگیری آن به نتایج کاملا دلخواه می رسند.

 

 

 

 

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس – انتهای خیابان ولیعصر – روبروی درب شمالی مترو صادقیه – نبش کوچه هفتم – پلاک 2 – ساختمان آریا – طبقه سوم – واحد 10 و 11


همچنین از طریق سایت رسمی گریماس نیز می توانید نسبت به خرید محصولات اقدام کنید.

 

 

www.grimas.ir

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: