دوشنبه 28 بهمن 1398 - 11:33:40

کائولین به کار رفته در ترکیبات آرایشی

 

کائولین چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین برند لوازم آرایش و گریم به پیشنهاد رژلب

 

کائولین چیست و چه کاربردی دارد؟

 


آیا می دانید کائولین به کار رفته در ترکیبات آرایشی برای برای چه منظور است؟ خاک رس کائولین در لوازم آرایشی، چرا آنقدر برجسته است؟ از آنجایی که در واترمیکاپ های گریماس از این ماده ی با ارزش به میزان زیادی استفاده شده در این مقاله سعی داریم به بررسی آن بپردازیم.

از واترمیکاپ های گریماس در میکاپ ها، گریم ها، نقاشی صورت، نقاشی بدن و طراحی ابرو می توان استفاده کرد. این محصول 41 رنگ مات و 12 رنگ براق دارد که قابلیت ترکیب دارند. کائولن یک کانی بی نظیر در تولیدات است زیرا در دامنه گسترده PH  خنثی دارد و از نظر ساختاری مقاوم است، سفید رنگ است و پوشش دهی خوبی دارد .
کائولین که به خاک رس چین نیز معروف است، یک خشت نرم متخلخل طبیعی است. خاک رس کائولین اغلب مواد معدنی دیگری را در خود جای داده است که رنگ آمیزی جزئی به خاک رس اضافه می کند. به دلایل فواید و کارایی بسیار این ماده  علاوه بر استفاده در محصولات آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، در محصولاتی چون رنگ، کاغذ، داروهای معده وغیره نیز کاربرد دارد.

 

می توان اظهار داشت در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت  شخصی، از کائولین برای تمیز کردن وهمچنین افزودن جذب محصولات استفاده می شود. این ماده معمولاً در پودرهای صورت، ماسک صورت، کرم ها و لوسیون ها برای پوست های روغنی، پودرهای حمام، کیک پایه، رژهای خشک، دئودورانت ها و صابون ها یافت می شود.

کائولین خاصیت جذب کننده ای دارد که می تواند روغن اضافی را از سطح پوست جذب کند و این می تواند به طبیعی شدن پوست کمک کند. همچنین می تواند روغن، خاک و ناخالصی های دیگری را از منافذ بیرون بکشد. کائولین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و تورم اطراف لکه های موجود کمک کند.

 

کاربرد کائولین در لوازم آرایشی

 

کائولین در محصولات لایه برداری استفاده می شود زیرا به طور کامل در آب حل نمی شود. بلکه خمیر را با ذرات بسیار ریز تشکیل می دهد.  این ذرات به عنوان ماده ساینده مهمی عمل می کنند که می تواند لایه های بالای پوست، سلول های مرده پوست، آرایش، روغن اضافی، خاک و سایر ناخالصی هایی را که ممکن است در طول روز انباشته شوند از بین ببرد.

 

سرانجام، کائولین به دلیل داشتن خاصیت جاذب به عنوان ماده نگهدارنده طبیعی عمل می کند. در یک فرمولاسیون آرایشی و بهداشتی، کائولین آب را در درون خود به دور از باکتریها، مخمرها یا قالبها مخفی می کند. این میکروب ها بدون آب زنده نمی مانند؛ بنابراین ، کائولین یک ماده عالی برای حمایت از فرمول های محصول است و به دلیل داشتن ماده معدنی زیاد ، خاصیت جوانسازی دارد.
خاک رس کائولین همچنین برای درمان سم زدایی پوست بسیار مؤثر است. واقعیت این است که اکثر کشورهای صنعتی از هوای آلوده رنج می برند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم پوست خود را 100٪ در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم. علاوه بر این، بسیاری از محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. به همین دلیل تمیز کردن منظم پوست بسیار مهم است. خاک رس کائولین برای این منظور محصولی بسیار مناسب است زیرا فردی که از پوست خیلی خشکی رنج می برد می تواند به طور مکرر از آن استفاده کند.


ایمنی کائولین توسط پنل متخصص ارزیابی مواد اولیه زیبایی (CIR) ارزیابی شده است. پنل داده های علمی را مورد ارزیابی قرار داده و این نتیجه حاصل شد که کائولین در استفاده از مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی از امنیت برخوردار است. کائولین به اندازه کافی ملایم است که توسط افرادی با پوست حساس استفاده می شود. در واترمیکاپ های گریماس که در کشور هلند تولید می شوند، از کائولین استفاده شده است. این محصول اجازه استفاده برروی تمامی پوست ها حتی کودکان را دارد.
نویسنده: زهرا موسوی

 

شما می توانید جهت تهیه لوازم آرایش و گریم گریماس یا شرکت در کلاس های آموزش آرایشگری مجموعه با شماره تلفن درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس – انتهای خیابان ولیعصر – روبروی درب شمالی مترو صادقیه – نبش کوچه هفتم – پلاک 2 – ساختمان آریا – طبقه سوم – واحد 10 و 11


همچنین از طریق سایت رسمی گریماس نیز می توانید نسبت به خرید محصولات اقدام کنید.

 

 

www.grimas.ir


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: