جمعه 13 اردیبهشت 1398 - 10:22:57

نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه

چگونه از لوازم آرایشی محافظت کنیم؟

قرار دادن لوازم آرایش در یخچال

 

نگهداری لوازم آرایش

 


رعایت بهداشت محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است؛ از این جهت که طول عمر آن ها را افزایش داده و همواره آن ها را سالم نگه می دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم نکاتی از نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، مستلزم رعایت نکاتی هستید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:


تمیز کردن قلموهای آرایشی


سعی کنید یک روز از هفته را به شستشوی قلموهای آرایشی تان اختصاص دهید. این ابزار آرایشی قادر است میکروب و باکتری ها را به خود جذب کرده و التهاب و جوش های پوستی را به دنبال داشته باشد. برای این کار می توانید ابتدا قلم های آرایشی را با یک ضد عفونی کننده تمیز کرده و سپس در ظرفی از آب و صابون قرار دهید. برس ها را در معرض هوای آزاد یا آفتاب قرار دهید تا به خوبی خشک شوند. اسفنج های آرایشی نیز هفته ای یک بار باید با شستشو شوند.


تمیز کردن لوازم آرایش در بسته


حتی لوازم آرایش های در بسته نیز نیاز به تمیز کردن هفتگی دارند. برای ضد عفونی کردن این محصولات می توانید ابتدا یک دستمال مرطوب برداشته و کناره های ظرف محصول را به خوبی پاک کنید. حتی می توانید برس ریمل را نیز با استفاده از پاک کننده های مخصوص چشم تمیز کنید. سپس اجازه دهید به خوبی خشک شود و آن را به درون ریمل برگردانید. برای ضدعفونی کردن رژ لب یا محصولاتی از این قبیل، آن ها را با یک محلول پاک کننده ی آرایش با پایه ی الکلی اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود یا با یک دستمال کاغذی به آرامی خشک شان کنید.


قرار دادن عطر در جای خنک


نور شدید آفتاب به هیچ وجه برای عطرها خوب نیستند؛ چرا که موجب شکسته شدن پیوندهای شیمیایی موجود در آن شده و از کیفیت عطر می کاهند. شما با نگهداری عطرها در مکان های خنک مانند کشو و کمد می توانید به طول عمرشان بیفزایید.

 

شستشوی کیف لوازم آرایش


معمولا کیف های لوازم آرایش حاوی خرده ها و باقی مانده های لوازم آرایشی هستند که بستر مناسبی را برای تولید باکتری ها فراهم می آورند. می توانید در ابتدا آستر کیف را با استفاده از ضد عفونی کننده ها تمیز کنید و سپس هر چند وقت یکبار به خوبی بشویید.

 

نحوه صحیح مراقبت از لوازم آرایشی


عدم قرار دادن محصولات آرایشی در حمام


حمام ها معمولا محیطی مرطوب و حاوی بخار هستند که شرایطی ایده آل را برای رشد کپک و باکتری فراهم می آورند. سعی کنید از قرار دادن محصولات آرایشی خود رد حمام و یا محیط های پر از رطوبت و بخار پرهیز کنید.


چیدن منظم پودرهای آرایشی


اگر می خواهید به طول عمر لوازم آرایش خود اضافه کنید، بهتر است آن ها را به گونه ای بچینید که آسیب نبینند. پودرهای فشرده خود و سایه های چشم را به جای این که در کیف لوازم آرایشی یا کشوی لباس رهایشان کنید، باید آن ها را به صورت مسطح در یک کشو یا نظم دهنده ی لوازم آرایشی بچینید. استفاده از تقسیم کننده های کشو نیز به نظم بخشیدن به این محصولات و جلوگیری از آسیب دیدن آن ها کمک خواهد کرد. در هنگام بسته بندی این لوازم برای سفر، بین شان پارچه بگذارید تا از ضربه خوردن و شکستن آن ها جلوگیری شود.


نگهداری صحیح قلم موهای آرایشی


بهتر است قلم موهای آرایشی خود را به صورت برعکس در لیوان شیشه ای نگهداری کنید. در واقع شما می توانید با پوشاندن روی قلموها، به طول عمرشان اضافه نمایید. اگر می خواهید برس های خود را به صورت ایستاده در لیوان نگه دارید، بهتر است محافظ های پلاستیکی روی آن ها قرار داده تا از گره خوردن و کثیف شدن آن ها جلوگیری شود.


قرار دادن لوازم آرایش در یخچال


برخی از کارشناسان زیبایی معتقدند دمای سرد از مواد آرایشی محافظت می کند؛ در حالی که برخی مخالفند و می گویند ضررهای شرایط سردتر بیش از مزایای آن است. از آن جایی که هنوز جواب قاطعی وجود ندارد، می توانید به تجربه شخصی و عقلی خود رجوع کنید. برای مثال، اگر حس تازگی کرم صورت یا رژ لب خنک تان را دوست دارید، آن ها را در یخچال نگه دارید. اگر بو یا ظاهر آن ها برای تان ناخوشایند می شود، از یخچال بیرون بیاورید و در دمای اتاق نگهداری کنید.


قرار دادن محصولات ارگانیک در یخچال


بیشتر محصولات امروزی حاوی نگهدارنده‌ هایی هستند که بدون قرار دادن محصولات در یخچال از رشد باکتری ‌ها جلوگیری می کنند. اما اگر محصولات ارگانیک یا طبیعی بدون این نگهدارنده‌ ها را ترجیح می ‌دهید، حتما بلافاصله پس از باز کردن، آنها را در یخچال قرار دهید. به دلیل این که عمر این محصولات به بلندی محصولات دارای نگهدارنده نیست.

 

نگهداری لوازم آرایش در یخچال


چه محصولاتی را می توان در یخچال قرار داد؟


برخی از محصولات آرایشی را بهتر است در یخچال نگه دارید تا علاوه بر افزایش طول عمرشان، خواص آن ها نیز افزایش یابد. در ادامه با این محصولات آشنا خواهید شد:

کرم دور چشم

برای کسانی که معمولا چشم‌های ‌شان حالت خواب‌آلود دارد، استفاده از درمان پف چشم با کرم‌های سرد بسیار تاثیرگذار است. به دلیل این که دمای پایین، مویرگ‌ها را منقبض کرده و درنتیجه جریان مایع در بافت نرم را کاهش می ‌دهد. کم شدن جریان مایع، التهاب و پف را کم کرده و حس خوبی را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ماسک صورت

محققان معتقد هستند که بهتر است ماسک‌های مرطوب کننده، آرام ‌بخش و ترمیم کننده پوست را در یخچال حفظ کنید. این موضوع در مورد انواع پوست های حساس و مستعد قرمز شدن بیشتر صدق می کند. از آنجایی که سرما مویرگ‌ ها را منقبض کرده و قرمزی پوست شما را نیز کاهش می ‌دهد، سعی کنید ماسک های صورت را در یخچال نگهداری کنید.

رژلب

احتمالا برای شما هم پیش آمده که رژ لب را در ماشین یا جیب ‌تان بگذارید و تحت‌تاثیر گرما، رژ لب تان کاملا آب شده باشد. زمانی ‌که رژ لب در یخچال قرار گیرد، فرم خود را حفظ کرده و از ذوب شدن مصون می ماند. اگر رژلب تان در معرض آفتاب قرار گرفت و ذوب شد، آن را سریعا در یخچال بگذارید. کافی است پس از یک ساعت به آن سر بزنید و ببینید که دوباره به حالت اول خود بازگشته است.

ضد آفتاب

آیا می دانستید اگر کرم ضد آفتاب را در محیط گرم قرار دهید، مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش کم می ‌شود؟ پس ضد آفتاب‌ها را از روی میز جمع کرده و با جا به‌ جا کردن وسایل داخل یخچال، جایی برای آن ها نیز باز کنید.

خرید محصولات آرایشی خوب و مرغوب علاوه بر این که موجب سلامتی پوست شما می شوند، معمولا از طول عمر بیشتری نیز برخوردارند. اگر به دنبال یک برند خوب لوازم آرایشی هستید، پیشنهاد ما به شما گریماس است.

 

خرید لوازم آرایش گریماس

 

نحوه خرید محصولات آرایش و گریم گریماس

 

برند هلندی گریماس تمام لوازم آرایش و گریم حرفه ای را تحت پوشش قرار داده که دسترسی به آن ها نیز به راحتی صورت می گیرد. محصولات گریماس هلند از طریق شبکه سراسری فروشگاه های حرفه ای به راحتی در دسترس شما مصرف کنندگان، سالن داران و آموزشگاه داران قرار دارد. برای مشاهده مراکز مجاز فروش محصولات گریماس، کافیست روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست از طریق راه های ارتباطی ذیل اقدام کنید:

تلفن: 02149163000

موبایل: 09124707403

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه – ابتدای بلوار فردوس – انتهای خیابان ولیعصر – روبروی درب شمالی مترو صادقیه – نبش کوچه هفتم – پلاک 2 – ساختمان آریا – طبقه سوم – واحد 10 و 11


همچنین از طریق سایت رسمی گریماس نیز می توانید نسبت به خرید محصولات اقدام کنید.

 

 

www.grimas.ir


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: