شنبه 25 خرداد 1398 - 13:45:40

همه چیز درباره هایلایت مو

انواع روش های هایلایت مو

بهترین هایلایت های تیره و روشن

 

همه چیز درباره هایلایت مو


موهای ساده و به رنگ قهوه ای می تواند خسته کننده باشد. در واقع، موهای به رنگ ساده را هر شکلی که درست کنید، باز هم در مقایسه با رنگ موهای روشن یا هایلایت، از زیبایی چندانی برخوردار نخواهد بود. راهکار برطرف کردن این یکنواختی بسیار ساده است: هایلایت کردن موها. هایلایت مو به رنگ کردن بخش هایی از موها به صورت روشن تر یا تیره تر از پایه گفته می شود تا کمی بعد روی آن ها ایجاد شود. در ادامه مطلب همه چیز درباره هایلایت مو با وب سایت رژلب همراه باشید تا شما را با این مبحث بیشتر آشنا کنیم.


هایلایت مو چیست؟


هایلایت مو به معنی ایجاد رگه های روشن لا به لای موهای تیره است. هایلایت مو به همراه یک آرایش ساده می تواند چهره شما را از این رو به آن رو کند. هایلایت را می توان بر اساس رنگ هایی که در قسمت پایه مو و مش مورد استفاده قرار می گیرند، در انواع مختلفی دسته بندی کرد. روش های انجام هر یک از هایلایت ها نیز متفاوت است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


تفاوت هایلایت با لولایت


لولایت دقیقا بر خلاف هایلایت است. بدین معنی که به جای ایجاد طیف روشن روی موهای تیره، طیف تیره روی زمینه روشن ایجاد می شود. روش انجام لولایت نیز دقیقا به مانند هایلایت می باشد. این روش برای افراد دارای موهای روشن بسیار مناسب است. با تکنیک لولایت می توان بدون استفاده از دکلره و ترمیم، موهای فرد را به شیوه ای مدرن زیباتر کرد.

 

تفاوت هایلایت و لولایت


هایلایت مو و انواع آن


لولایت یکی از روش های انجام هایلایت است؛ در صورتی که این متد روش های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

آمبره مو

به روشی که در آن قسمت های پایین مو روشن تر از قسمت های بالای مو دیده می شوند، آمبره مو گفته می شود. در این روش از سایه هایی که با رنگ طبیعی چهره، مو و چشم هماهنگی بیشتری دارند، استفاده می شود. هر چه موها بلندتر باشد، تضاد رنگی آمبره بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

هایلایت به روش آمبره موها

 

بالیاژ کردن

بالیاژ یکی دیگر از تکنیک های هایلایت است که برای انجام آن نیازی به کلاه و فویل نخواهید داشت. در این روش، سایه هایی روشن و ملایم در میان مو ایجاد می شود که نمای سه بعدی به موها داده و موجب پرپشت دیده شدن آن می شود. این تکنیک برای انواع موهای بلند و کوتاه مناسب است و با ایجاد تیرگی در ریشه مو و روشنی در انتهای موها، هارمونی بسیار زیبایی را خلق می کند.

 

هایلایت به روش بالیاژ

 

سامبره مو

سامبره یکی از تکنیک های آمبره است که ترکیبی از آمبره و بالیاژ می باشد. این تکنیک دقیقا برخلاف روش آمبره است. در این روش ریشه موها روشن و انتهای آن تیره می شود.

 

سامبره موها

 

سان لایت

به ایجاد تکه های بلوند روی زمینه روشن مو، سان لایت گفته می شود. به بیانی دیگر، لا به لای موهای روشن فرد، تکه هایی روشن تر ایجاد می شود. می توان این تکنیک را از محل رویش مو تا تاج سر نیز جدا کرده و به طور کامل دکلره کرد. این روش برای زمینه های تیره مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هایلایت مو به روش سان لایت

 

مون لایت

مون لایت درست برخلاف تکنیک سان لایت است. بدین صورت که قسمت بالای سر از محل رویش مو تا تاج سر را تیره و قسمت زیرین موها را به رنگ بلوند در می آورند. این روش بیشتر در بین هنرپیشه های صنعت مدلینگ و سینمای تجاری کاربرد دارد.

 

هایلایت به روش مون لایت

 

کالر ملتینگ

در روش کالر ملتینگ از سه یا چند رنگ برای ایجاد سایه روشن و موج دار کردن موها استفاده می شود. تیرگی یا روشنی موها در این مدل کاملا آزاد بوده و می توان در هر بخشی این کنتراست را ایجاد کرد. خانم های جوان و افرادی که از مدل های تکراری خسته شده اند، از این مدل استقبال بسیاری به عمل می آورند.

 

هایلایت مو به روش کالر ملتینگ



مراقبت های قبل و بعد از هایلایت مو


   - قبل از هایلایت کردن، موهای خود را از هر گونه مواد شیمیایی پاک کنید و سعی کنید هیچ گونه ماسک، ژل، سرم گیاهی، تقویت کننده و ... روی موهایتان نباشند.
- سعی کنید پیش از مراجعه به سالن های زیبایی، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا کارتان زودتر انجام شود. البته مشورت با آرایشگر نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. اما دیدن انبوهی از رنگ موها در ژورنال موجب سر در گم کردن شما خواهد شد.
- اگر قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید، حتما این کار را پیش از هایلایت انجام دهید.

به طور کلی، موهای رنگ شده و هایلایت شده نیاز به مراقبت های بیشتری نسبت به موهای طبیعی دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، نرم کننده، ماسک مو، استفاده از شامپوهای عاری از سولفات و ... از جمله این مراقبت ها هستند. روغن نارگیل نیز برای موهای هایلایت شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق روغن نارگیل را به روش بن ماری گرم کرده و روی موها ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن چند دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.
پیش از رفتن به استخر، حتما از روغن های محافظ استفاده کنید و کلاه بگذارید. کلر موجود در استخر تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده خواهد داشت.

 

بهترین هایلایت های تیره و روشن


حال که با روش های انجام هایلایت آشنا شدید، ایده های بسیار خوبی را برای شما گردآوری کرده ایم که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

رنگ مو هایلایت تیره

افرادی که تمایل چندانی به تغییر رنگ موهایشان ندارند، به خصوص دختر خانم های جوان، می توانند از رنگ مو هایلایت تیره استفاده کنند. حتی می توانند این کار را بدون تغییر رنگ زمینه موهایشان انجام داده و رنگ مو هایلایت را روی موهای طبیعی خود اجرا کنند. برای این کار بهتر است به سراغ رنگ موهای قهوه ای طبیعی بروید که رنگ مو شکلاتی یکی از بهترین آن ها است.

رنگ موی هایلایت روشن

اگر به دنبال رنگ مویی هستید که جذابیت زیادی را برایتان به دنبال داشته باشد، به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ هایلایت بلوند پلاتینیوم بروید. اگر به تضاد رنگی علاقه مندید، می توانید هایلایت بلوند پلاتینیوم را روی موهای قهوه ای تیره پیاده سازی کنید. در غیر این صورت، رنگ زمینه روشن تر هم می تواند یک ظاهر زیبا و بی نظیر را برایتان رقم بزند.

هایلایت برنز

رنگ مو هایلایت برنز هم این که یک حالت فلزی و منحصر به فرد برای موهایتان ایجاد کرده و هم جذابیت چهره و موهای شما را دو چندان می کند. هایلایت برنز با قهوه ای طبیعی موهایتان هماهنگ بوده و یک ترکیب خارق العاده ایجاد می کند. به خصوص اگر موهای بلندی داشته باشید، رنگ مو هایلایت برنز با آن امواج جذابی که لا به لای موها به چشم می خورد، ظاهر افسون تری را برای شما رقم خواهد زد.

 

مدل هایلایت مو

 

رنگ مو هایلایت بلوند طلایی

هایلایت طلایی در لا به لای موهای قهوه ای تیره شما، تصویر شگفت انگیزی را خلق خواهد کرد. تصویر قطره های کارامل را روی تکه های شکلات در ذهن تان تداعی کنید؛ این رنگ مو نیز همین تاثیر را در خاطر بیننده القاء خواهد کرد. برای بهتر شدن نتیجه کار می توانید چند فر درشت روی موها ایجاد کنید تا هایلایت بلوند طلایی خودش را بیشتر نشان دهد.

هایلایت بلوند موهای جلوی سر

اگر تمایلی به رنگ کردن کل حجم موهایتان ندارید و از آسیب های دکلره کردن موها گریزانید، توصیه ما به شما این است که هایلایت بلوند موهای جلوی سر را نیز امتحان کنید. شما می توانید چند هایلایت منحصر به فرد را تنها در قسمت جلوی سرتان ایجاد کنید. در واقع با انجام این کار، به نوعی صورت تان را قاب خواهید کرد. یکی از بهترین گزینه ها برای هایلایت بلوند موهای جلوی سر، مدل موی باب است که با چند فر درشت، بی نظیر خواهد شد. با انجام این مدل رنگ و کوتاهی، هم ظاهر بی اندازه جذابی را برای خود رقم خواهید زد و هم این که مانع از آسیب موهایتان نیز خواهید شد.

هایلایت به رنگ قهوه

اگر علاقه ای به هایلایت های خیلی مشخص ندارید، می توانید هایلایت به رنگ قهوه را امتحان کنید. در این سبک ظریف، رنگ موهایی به رنگ قهوه را روی لایه هایی ایجاد خواهید کرد که تنها کمی از رنگ طبیعی موهایتان روشن تر است. بدین ترتیب، موهایتان بدون این که توجه های زیادی را به خود جلب کند، زیبایی ظریف و جذابی را برایتان رقم خواهد زد. ترکیب آرایشی زیبا و ملیح با هایلایت به رنگ قهوه می تواند ظاهر بی عیب و نقصی را برای شما به وجود بیاورد.

هایلایت مو مشکی

می توانید هایلایت به رنگ های مختلفی را روی موهای مشکی به وجود آورید. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید از بلوند خیلی روشن برای هایلایت مو مشکی استفاده کنید یا این که با استفاده از رنگ قهوه ای تیره، تنها سایه هایی را روی موها ایجاد نمایید. هایلایت مو مشکی این امکان را به شما می دهد که آسیب های حاصل از رنگ و مش را به حداقل برسانید.

هایلایت آتشین

اگر به دنبال سبکی متفاوت و برجسته هستید، پیشنهاد می کنیم رنگ مو آتشین را برای هایلایت موهای خود انتخاب کنید. برای داشتن یک رنگ مو آتشین زیبا، می توانید از تناژ های قرمز به همراه قهوه ای استفاده نمایید. با انجام این کار، هر کجا که قدم بگذارید، همه نگاه ها به سمت شما خیره خواهد بود.

هایلایت آبی خاکستری

افرادی که به دنبال ایده های جالب و منحصر به فردی هستند، می توانند هایلایت آبی خاکستری را امتحان کنند. رنگ عمیق آبی گرانیتی روی قهوه ای می تواند با تناژ سردی که روی موها ایجاد می کند، ظاهر متفاوت تری را برایتان رقم بزند.

 

انواع مدل های هایلایت مو


رنگ هایلایت مو با توجه به رنگ پوست و مو


آرایشگران ماهر همیشه روی این نکته تاکید دارند که رنگ مویی را انتخاب کنید که دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست تان باشند. با رعایت این اصل، زیبایی بیشتری به چهره خود خواهید داد. افرادی که دارای پوست سبزه و گندمی هستند، چنانچه از رنگ های خیلی روشن مثل بلوند استفاده کنند، نه تنها موهای خود را زیباتر نکرده اند، بلکه جذابی چهره خود را نیز از بین برده اند. برای جلوگیری از پیش آمدن این موضوع، به هماهنگی رنگ هایلایت با پایه موها و پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید. تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی به هیچ عنوان موجب زیبایی کار نخواهد شد.
همواره به این نکته توجه داشته باشید که هماهنگی موی سر با فصل نیز می تواند در زیبایی و دوام رنگ مو و هایلایت بسیار موثر باشد. از آنجایی که در تابستان گرمای هوا بسیار زیاد است، بهتر است رنگ روشنی را برای هایلایت خود انتخاب کنید. در زمستان نیز به دلیل سردی هوا، رنگ های تیره تر مناسب تر خواهد بود.

 

روشن کردن رنگ مو بدون نیاز به استفاده از دکلره

 

از آن جایی که برای برخی هایلایت ها نیاز به دکلره کردن موها دارید، امکان آسیب رسیدن بسیار است. برای انجام این کار می توان به جای دکلره از دکو کرم استفاده کرد. به دکو کرم دکلره ضعیف نیز گفته میشود؛ به دلیل آن که قدرت و نفوذ دکلره سنتی را ندارد. همچنین به دلیل چرب و نرم بودن کرم دکلره باعث میشود موها بعد از دکلره خشک و آسیب دیده نشوند زیرا مملو از روغن های مغذی است که علاوه بر روشن کردن موها به تقویت و حفظ رطوبت و شادابی مو منجر می شود. برای اینکه موهای خود را به پایه های روشن برسانید و در عین حال موهای سالم و شادابی داشته باشید، بهتر است روش صحیح استفاده ازدکوکرم را بدانید. دکوکرم را با چه شماره اکسیدانی ترکیب کنیم؟ انتخاب شماره اکسیدان به پایه مو مورد نظر شما و اینکه در کدام قسمت سر می خواهید عمل دکلره را انجام دهید بر می گردد.


روشن کردن ریشه مو با دکو کردم


پیشنهاد می شود برای روشن کردن ریشه مو و موهای تازه روییده شده از نسبت یک به یک یا یک به یک و نیم با کرم اکسیدان 6% استفاده نمایید. برای روشن کردن ساقه موها از اکسیدان 9% یا 12% به نسبت یک به یک استفاده می کنیم. مدت زمان ماندن مخلوط دکوکرم بر روی موها به جنس مو فرد و درجه روشن کنندگی بستگی دارد.و بهتر است در فواصل زمانی کوتاه در حین عمل دکلره مقاومت موها را تست کنیم.

نکات مهم در استفاده از دکو کرم

• قبل از استفاده حداقل 48 ساعت حمام نکرده باشید تا منابع طبیعی از چربی پوست سر تان را از دست ندهید
• بهتر است ساقه و ریشه مو  در دو مرحله مجزا به مخلوط دکو کرم آغشته شوند زیرا به دلیل گرمای کف سر معمول ریشه موها زودتر رنگ باز می کنند و به پایه مورد نظر ما می رسند پس بهتر است ابتدا ساقه ها رو تا دوسانت مونده به ریشه به مخلوط آغشته کنیم
• از زمانی که اکسیدان را با دکو کرم یا پودر دکلره مخلوط می کنید تنها تا 30 دقیقه این مواد با هم واکنش شیمیایی دارند. اگر موهای بلندی دارید بهتر است در دو مرحله مجزا مخلوط روشن کننده خود را آماده کنید.

 

در مطلب همه چیز درباره هایلایت مو به بررسی انواع مدل های هایلایت و معرفی چند رنگ مو هایلایت زیبا پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: