یکشنبه 30 شهریور 1399 - 11:24:30

6 نکته رنگ مو مسی در فصل پاییز

 

ایده رنگ مو مسی

انواع فرمول ترکیب رنگ مو

 

نکات رنگ مو مسی در فصل پاییز

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم مطالعه خواهید کرد:

 

نکات مهم رنگ مو مسی

انواع فرمول رنگ مو مسی

نگهداری از رنگ مو مسی

 


در فصل پاییز، اغلب مشتری ها می خواهند از رنگ هایی شبیه به برگ های پاییزی مانند بلوند، قرمز، مسی و سایر رنگ های گرم برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند. این رنگ ها درخشش لطیف و غنی به پوست می دهد. در ادامه این مطلب از وب سایت رژلب به چند نکته در مورد چگونگی رنگ مو مسی و قرمز در پاییز اشاره خواهیم کرد. همچنین چند ترکیب رنگ مو مسی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

 

نکات مهم رنگ مو مسی


توجه به رنگ طبیعی موها


اولین و مهم ترین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که سطح طبیعی موهای مراجعه کننده را در نظر داشته باشید. توجه به این موضوع که رنگدانه های موجود در تارهای مو چه رنگی هستند، فرمول ترکیب رنگ شما را به چالش می کشد و بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال موهای یک مشتری را در نظر بگیرید که به طور طبیعی پایه 7 است و قصد دارد از رنگ مو بلوند توت فرنگی شماره 8 استفاده کند. پایه 8 رنگ مو معمولا دارای رنگدانه تناژ زرد و نارنجی است. اما بسیار حائز اهمیت است که رنگ موی مشتری به رنگ نارنجی تبدیل نشود.


تغییر رنگ بلوند پلاتینی به مسی


تصور کنید که مشتری از شما می خواهد که تغییر اساسی را در رنگ موی بلوند پلاتینی وی به وجود آورده و آن را به مسی شماره 6 که کمی تیره می باشد، تبدیل کنید. از مشتری بخواهید در کاتالوگ رنگ به رنگ هایی که از پایه 6 برخوردارند توجه کند. رنگ موی مورد نظر را یک بار روی سر قرار دهید و اگر سایه هایی را در سطح آن مشاهده کردید، فرآیند را یک بار دیگر تکرار نمایید.

 

رنگ مو پاییزی زیبا


انجام تست کشش


انجام تست کشش می تواند کمک شایانی به یکپارچگی موهای مشتری کند. یک متخصص رنگ و مش واقعی باید موها را بدون هیچ گونه آسیب و سوختگی رنگ یا دکلره کند. تست کشش را جهت اطمینان از وجود پروتئین و رطوبت در موها انجام می دهیم. به این صورت که حدود 10 رشته از تار مو را از 20 تا 30 دقیقه پس از موادگذاری کمی مرطوب کرده و به آرامی بکشید تا قدرت ارتجاعی آن را مورد بررسی قرار دهید. این کار را می توانید چد بار در پایین ساقه موها انجام دهید. یکپارچگی و کشش مو اغلب در نقاط مختلف مو متفاوت است. به عنوان مثال، موهای ریشه سر با موهای ساقه یا نوک از قابلیت ارتجاعی مختلفی برخوردار است.


موادگذاری روی موهای تمیز


رنگ کردن و موادگذاری روی موهای تمیز کمک بسیاری به افزایش ماندگاری رنگ موی مسی می کند. ابتدا موهای مشتری را خوب بشویید تا چربی سطح پوست سر متعادل شود. برای این که رنگ موی مسی از ماندگاری قابل توجهی برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است که بدانیم پروتئین موجود در کوتیکول مو و رنگ مو به خوبی جذب یکدیگر می شوند. کمبود پروتئین در سطح مو موجب تضعیف کیفیت رنگ مو شده و مستعد پاک شدن زودتر از موعد است. همیشه ابتدا سلامت موها را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که قدرت جذب رنگ مو را دارد. انجام این کار به شما اطمینان می دهد که رنگ موی مسی را به بهترین نحو ممکن انجام خواهید داد. البته شایان ذکر است که رنگ موی مسی و قرمز در دسته رنگ موهای فانتزی و موقتی قرار گرفته و زودتر از سایر انواع رنگ موهای دائمی از بین می روند. بنابراین نمی توان انتظار داشت به مدت طولانی روی سر باقی بماند. اما می توان با راهکارهایی همچون استفاده از شامپو، نرم کننده و ماسک مو بدون سولفات، ماندگاری آن را افزایش داد.


توجه به رنگ پوست و چشم


هنگام تهیه رنگ مو قرمز به رنگ پوست و رنگ چشم نیز توجه داشته باشید. اگر پوست مشتری دارای رنگدانه های زیتونی باشد، نمی توان از رنگ مو قرمز یا مسی استفاده کرد. برای این رنگ پوست بهتر است که از سایه های بنفش به جای مسی استفاده کرد. رنگ موی قرمز یا مسی را بهتر است روی پوست هایی که دارای تناژ صورتی هستند، استفاده نمایید. توجه به رنگ چشم مشتری نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر رنگ چشم های ایشان به سردی می گراید، بهتر است از رنگ موی قرمز یا مسی با تناژ سرد استفاده کنید. برعکس، اگر چشم هایی با رنگ های گرم و درخشان دارند می توانید از رنگ موی مسی یا قرمز با تناژ گرم استفاده نمایید.

رنگ موی مسی گرم است؛ اما برخی از تناژهای این رنگ، گرم تر از سایرین هستند. رنگ مسی از ترکیب رنگ موی قرمز و زرد تشکیل شده و تنها مقدار بسیار اندکی تناژ آبی دارد. بعضی از رنگ موهای مسی دارای تناژ کمی از رنگ قرمز هستند و روی موها به رنگ قهوه ای یا بلوند تبدیل می شوند. برعکس، برخی دیگر از رنگ موها دارای تناژ زیادی از رنگ قرمز هستند که باعث می شود پس از موادگذاری، رنگ مو تناژ نارنجی بیشتری داشته باشد. حتی اگر کمی از تناژ آبی در رنگ موی مسی وجود داشته باشد، ممکن است به رنگ آلبالویی دربیاید.

 

رنگ مو مسی متناسب با پوست

 


سایه های مختلف رنگ موی مسی می تواند با اغلب تناژهای پوست سازگار باشند؛ فرقی نمی کند این سایه ها روشن یا تیره، سرد یا گرم باشند. برخی مواقع، رمز داشتن یک رنگ موی مسی فوق العاده زیبا این است که سایه های مختلف را با هم ترکیب کنید. پیش از شروع، باید بدانید تناژ پوستی شما چیست. متداول ترین تناژهای پوستی در افراد، زرد (پوست گرم) و  صورتی (پوست سرد) هستند. اگر چه برخی افراد نیز دارای تناژ پوستی خنثی یا زیتونی هستند.
بهترین نقطه برای تشخیص تناژ پوست، ساعد دست است. شما باید به رگ های خود نگاه کنید تا متوجه شوید کدام رنگ غالب تر است. رگ های آبی نشان دهنده تناژ پوستی سرد یا خنثی است. رگ های بنفش رنگ نیز نشان دهنده تناژ پوستی صورتی می باشد. رگ های سبز رنگ نیز نشان از آن دارند که پوست شما دارای تناژ زرد یا زیتونی است.


- اگر پوست شما گرم است، بدین معنیست که دارای اندکی تناژ صورتی و زرد می باشد. اکثر تناژهای رنگ موی مسی با این رنگ پوست سازگار است.
- اگر پوست شما سر است، به این معنی بوده که تناژ صورتی در آن غالب است و باید در انتخاب رنگ موی مسی دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است رنگ موی مسی را انتخاب کنید که دارای تناژ خنثی باشد. رنگ موهای مسی دارای سایه قهوه ای یا بلوند بهترین گزینه برای شما هستند.
- اگر تناژ پوست شما به رنگ زیتون بیشتر متمایل است، باید دقت زیادی در انتخاب رنگ موی مسی به خرج دهید. هر چه تناژ قرمزی رنگ موی مسی شما بیشتر باشد، پوست شما سبز تر جلوه داده می شود. بهتر است رنگ موی مسی را انتخاب کنید که دارای سایه طلایی یا زرد باشد.

 

 

انواع فرمول رنگ مو مسی

 


در ادامه سه نوع از فرمول های پرطرفدار رنگ مو قرمز را برایتان گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

فرمول شماره یک:

این فرمول را بهتر است روی رنگ طبیعی و پایه 6 موهای مشتری استفاده کنید. به این صورت که سه چهارم تیوپ از رنگ موی مسی شماره 6 را به همراه نصف تیوپ رنگ موی مسی شماره 7، یک چهارم تیوپ رنگ مو نارنجی و از رنگ موی طلایی و قرمز نیز از هر کدام به اندازه یک بند انگشت استفاده کنید. بهتر است از اکسیدان 30 درصد برای این ترکیب رنگ مو استفاده نمایید.

فرمول شماره دو:

این ترکیب رنگ مو مختص پایه 7 موها می باشد. برای این کار کافیست یک تیوپ از رنگ مو مسی شماره 5 را به همراه نصف تیوپ رنگ مو مسی شماره 4 و یک چهارم تیوپ رنگ مو قرمز به همراه اکسیدان 20 درصد استفاده نمایید.

فرمول شماره سه:

این فرمول رنگ مو را می توانید روی پایه موی شماره 8 قرار دهید. به مقدار مساوی از رنگ مو مسی شماره 8 و رنگ مو کاراملی شماره 8 را به همراه یک چهارم تیوپ رنگ مو عسلی و نارنجی روشن ترکیب کنید. اکسیدان 30 درصد بهترین گزینه برای این رنگ مو می باشد.

 

فرمول رنگ مو مسی

 

فرمول رنگ مو مسی طبیعی


برای این ترکیب رنگ مو می توانید از رنگ 7/34 برای ریشه موها و برای هایلایت یا آمبره از یک تیوپ رنگ مو طلایی به همراه نصف تیوپ رنگ مو قرمز از برند کالر فرش استفاده نمایید.


فرمول رنگ مو مسی – قرمز


رنگ موی مسی قرمز در افزایش جذابیت و درخشان شدن چهره نقش به سزایی دارد. برای این رنگ مو ابتدا باید موها را با استفاده از دکلره به پایه 8 برسانید. سپس از ترکیب رنگ مو مسی و قرمز به اندازه مساوی برای بیس موها استفاده کنید. در صورت تمایل به ایجاد هایلایت نیز می توانید از رنگ مو شماره 6/65 استفاده نمایید.


فرمول رنگ مو مسی – پرتقالی


رنگ موی مسی – نارنجی یا پرتقالی بسیار جسورانه است و اگر به دستی آن را انتخاب کرده باشید، چهره تان را جوان تر نشان خواهد داد. برای این کار کافیست به مقدار مساوی از رنگ مو مسی و نارنجی روشن استفاده کنید.

 

رنگ مو مسی جدید


فرمول هایلایت زنجبیلی


این مدل هایلایت بسیار مناسب فصل پاییز است و جلوه زیادی به چهره می دهد. برای رنگ پایه می توانید از ترکیب رنگ مو 7/43، 7/4 و 7/03 و برای رنگ هایلایت نیز می توانید از 8/43، 7/4 و 7/03 استفاده نمایید.


فرمول بالیاژ رنگ مو کدویی


برای رنگ مو پایه از 33/66 استفاده کنید. سپس برای هایلایت وبالیاژ از ترکیب رنگ مو 88/43 و 6/34 استفاده کنید.


نگهداری از رنگ مو مسی


رنگ موی مسی در دسته رنگ های فانتزی و موقتی قرار می گیرد که زودتر از سایر رنگ ها از بین می رود. شما باید مراقبت های زیادی را جهت افزایش ماندگاری آن انجام دهید. به عنوان مثال، سعی کنید موهای خود را دو بار در هفته شستشو دهید و برای این کار از شامپو و ماسک مو بدون سولفات استفاده نمایید. موهای خود را در معرض اشعه مضر خورشید قرار ندهید و برای مقابله با آن از کلاه یا روسری استفاده نمایید. هنگام رفتن به استخر و دریا نیز کلاه مخصوص شنا بر سر بگذارید تا کلر یا نمک موجود در آب موجب آسیب رسانی نشود.

 

نگهداری رنگ مو مسی

 

 

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

عالی خسته نباشید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: